Niktak Specialized Transport

حمل محمولات ترافیکی

نیک تک طیف گسترده ای از راه حل های تخصصی لجستیکی مطابق با نیازهای خاص صنعت شما ارائه می دهد. متخصصین فنی ما با رعایت قوانین و مقررات بین المللی و سازماندهی عملیات حمل و همچنین مکانیزم عملیات بارگیری و تخلیه کالاهای سنگین مناسبترین روش حمل را به شما پیشنهاد داده و در تمامی مراحل حمل در کنار شما خواهند بود. هدف ما افزایش کارایی و سوددهی مشتریانمان است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

حمل کالای سنگین

نیک تک با همکاری شرکای خود در سراسر جهان و همچنین با استفاده از کشتی‌های سنگین نیمه شناور، بارج، جرثقیل های شناور و یدک کشها قادر به حمل انواع محموله‌های ترافیکی مانند پروژه‌های صنعت نفت و پتروشیمی، لجستیک معدن، ماشین آلات و پروژه های خط تولید و غیره می باشد.
نیک تک با تمرکز بر بهینه سازی و مقرون به صرفه شدن خدمات حمل و همچنین با ارائه کلیه اطلاعات مربوطه، شناسایی مشکلات احتمالی لجستیکی و مشاوره در مورد بسته بندی و بیمه کالا، شما را حتی در زمان مطالعات امکان سنجی کمک خواهد کرد.

محمولات فله

اصطلاح فله برای محموله‌های خشکی مانند سنگ آهن، غلات، زغال سنگ، آلومینا و فسفات استفاده می‌شود که باید بدون بسته‌بندی و مستقیماً در انبار فله‌بر بارگیری ‌شوند. به دلیل ماهیت چنین کالاهایی معمولاً کشتی های اختصاصی و پایانه های بارگیری منحصر به این نوع کالاها در نظر گرفته میشود، ما به‌عنوان نیک تک با در نظر گرفتن تمامی پیچیدگی های این نوع حمل و برنامه زمانبندی دقیق راه حلی مطمئن برای حمل محمولات شما ارائه میدهیم.

محمولاتBreak Bulk

اصطلاح Break Bulk برای آن دسته از محموله هایی استفاده می شود که به صورت یکپارچه و در حجم زیاد حمل می شوند مانند محموله های کیسه ای، تسمه ای، بشکه و همچنین محموله های عمومی غیر یکپارچه مانند وسایل نقلیه، فولاد، لوله که برای بارگیری در کانتینر مناسب نیستند.

حمل و نقل کالاهای سنگین

از آنجایی که اکثر محموله های سنگین منحصر به فرد هستند، فرآیند ارزیابی و مدیریت ریسک، نیاز به برنامه ریزی و هماهنگی بسیار دقیق تا کوچکترین جزئیات دارد. ارزیابی دقیق کالا و مکان های بارگیری و تخلیه در مرحله آماده سازی، معمولا حتی قبل از عقد قرارداد مورد مطالعه قرار میگیرد، با استفاده از متخصصین مجرب نیک تک تمام تلاش خود را برای یافتن راه حل مناسب حتی در مواجهه با پیچیده ترین پروژه های فنی و لجستیکی انجام میدهد.

حمل پروژه

حمل و نقل محمولات پروژه ای نیازمند مهندسی منحصر به فرد طراحی تجهیزات و برنامه ریزی دقیق حمل و نقل است. از آنجاییکه تمرکز نیک تک بر ایمنی، بهره وری و ارائه راه حلهای نوین با کمترین هزینه ممکن است، از بررسی دقیق مسیر گرفته تا دریافت مجوزهای ویژه و اسکورت کالا پروژه های شما را از هر نقطه جهان برنامه ریزی و اجرا خواهیم کرد.

حمل کالای خطرناک

با توجه به رده بندی کالاهای خطرناک و ویژگی های منحصر به فرد هر دسته از این نوع کالا، حمل این نوع از محمولات مستلزم توجه ویژه می باشد، چرا که کوچکترین سهل انگاری صدمات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد. گازهای اشتعال پذیر، مایعات و جامدات اشتعال زا، مواد اکسید کننده یا خورنده، مواد سمی تنها بخشی از این طبقه بندی هستند.
ما به عنوان نیک تک قویاً به ایمنی متعهد بوده، و با در نظر گرفتن تمامی جنبه های حمل یک کالای خطرناک به شما در این فرایند کمک خواهیم کرد.

رده بندی کالاهای خطرناک

کلاس ۱- مواد منفجره
مواد منفجره به مواد جامد و مایعی اطلاق میشود که قادرند از طریق واکنش های شیمیایی با تولید گاز، دما، سرعت یا فشار به محیط اطراف آسیب وارد کنند. از این جمله این مواد می توان به باروت، ترکیبات نیتراتی، ترکیبات نیتروژنی، ترکیبات کلرورها، سوزاننده ها، مهمات، مواد آتش زا، مواد منفجره رادیولوژیکی، پودر فلزات اشاره کرد.

کلاس ۲-گازها
گازها بر اساس ویژگیهای شیمیایی یا تاثیرات فیزیولوژیکی که دارند به انواع زیر تقسیم بندی می شوند:
قابل اشتعال، غیر قابل اشتعال و غیر سمی، سمی یا خورنده

کلاس ۳- مایعات قابل اشتعال
مایعات قابل اشتعال، عبارتند از مایعات یا مخلوطی از آنها یا مایعات حاوی مواد جامد محلول یا معلق (از قبیل رنگ، روغن جلا، لاک، و غیره، غیر از موادی که به دلیل ویژگیهای خطرناکشان، در سایر کلاس ها طبقه بندی شده اند) که در نقطه اشتعال از خود بخار قابل اشتعال متصاعد میکنند.

کلاس ۴-جامدات خطرناک
موادی که در مجاورت با آن از خود گاز قابل اشتعال تولید میکنند. موادی موجود در این کلاس تحت شرایط حمل و نقل به راحتی قابل اشتعال بوده و میتواند باعث ایجاد آتش سوزی شوند

کلاس ۵- مواد اکسید کننده و پروکسایدهای آلی
بسته‌بندی این نوع کالاها به علت سریع‌الاشتعال بودن عوامل اکسید کننده آنها باید محتویات درونی آن را علیه تمام منابع احتراق خارجی حفاظت نماید.

کلاس ۶- مواد سمی و مواد عفونی
مواد سمی موادی هستند که در صورت بلعیدن، استنشاق، یا تماس با پوست بدن می‌توانند باعث مرگ انسان شوند. کلیه مواد سمی در مجاورت آتش یا گرمای بالا از خود گازهای سمی متصاعد میکنند.
همچنین مواد عفونی، مواد حاوی عوامل بیماریزا از قبیل میکروب، ویروس، باکتری و غیره هستند که میتوانند در انسان و حیوان تولید بیماری کنند.

کلاس ۷- مواد رادیواکتیویته
مواد رادیواکتیویته به موادی گفته می‌شود که از خود اشعه‌های، الفا – بتا و گاما تولید می‌نمایند و به علت فوق‌العاده خطرناک بودن این اجسام، قوانین و مقررات خاص جهت حمل و نقل و انبارداری آنها با برچسب‌های مخصوص موجود می‌باشد.

کلاس ۸- مواد خورنده
مواد خورنده موادی هستند که در صورت تماس با بافتهای زنده، از طریق فعل و انفعالات شیمیایی، به آنها آسیب میرسانند یا در اثر نشت و تماس با سایر مواد باعث وارد آمدن صدمه به فلزات، سایر کالاها و حتی وسایل حمل و نقل می شوند. این مواد علاوه بر این که در صورت تماس با پوست موجود آسیب آن می شوند سمی و مضر نیز هستند. هنچنین بلعیدن یا استنشاق بخار این گونه مواد باعث ایجاد مسمومیت خواهد شد. برخی از این مواد قادرند از طریق پوست به داخل بدن نفوذ کنند. کلیه مواد مربوط به این کلاس می توانند به فلزات و منسوجات صدمه بزنند. برخی از مواد این گروه نیز در مجاورت آب یا سایر مواد آلی مانند چوب، کاغذ، فیبر تولید گرما میکنند.

کلاس ۹- کالاهای خطرناک
هر عنصر یا مایعی که به تدریج کشف شده و ممکن است خطرناک باشد در کلاس ۹ طبقه بندی می‌شوند.
مواد مربوط به این کلاس پس از انجام آزمایشات لازم، و شناسایی ماهیت دقیق آنها در یکی از گروه های هشت گانه کالاهای خطرناک طبقه بندی میشوند.